Workshopy:
1)WORK LIFE BALANCE
Balans medzi pracovným a osobným životom má veľký vplyv na pokoj a pohodu zamestnancov. Jej neprítomnosť má zvyčajne za následok zníženie pracovnej morálky, celkovej výkonnosti a v najhoršom prípade syndróm vyhorenia kľúčového zamestnanca.
Na tréningu vám vysvetlíme, čo sa za týmto pojmom skrýva a aké sú jeho základné prvky, techniky a princípy. Osvojíte si základné zručnosti ako efektívne využívať svoj čas, ako zosúladiť bežné každodenné činnosti s neočakávaným potrebami okolia. Odhalíte zdroje vášho stresu a naučíte sa ich minimalizovať, získate lepšiu kondíciu proti záťaži v zamestnaní. Spoznáte dlhodobé stratégie a relaxačné techniky na odbúranie akútneho stresu. Vedomosti, ktoré si odnesiete budete vedieť aplikovať v pracovnom aj osobnom živote.
OBSAH:
- Tlak a práca zameraná na výkon
- Ako zvládať výkonové tlaky?
- Syndróm vyhorenia
- Ako nájsť rovnováhu medzi osobným a pracovným životom
- Eliminovanie činností, ktoré odčerpávajú životnú energiu a náš čas
- Utriedenie priorít – osobných, pracovných a zásady efektívneho plánovania
- Návyky skutočne efektívnych ľudí, hľadanie vlastného FLOW
- Čo je stres a stresová reakcia – čo sa s nami deje pri strese
- Identifikácia osobných stresorov – čo nám môžu spôsobovať na psychosomatickej úrovni
- Ako budovať svoju odolnosť voči stresu
- Prvá pomoc v stresových situáciách – princípy relaxácie, relaxačné techniky – nácvik
- Dlhodobé stratégie zvládania stresu na 4 úrovniach (fyzická, emočná, mentálna, duševná)
2) 5 PRÍČIN NEFUNKČNOSTI TÍMOV
Workshop Päť príčin nefunkčnosti tímu vás prevedie piatimi piliermi, na ktorých je postavený efektívny tím.
Odídete s návodom, kde začať a ako postupovať pri budovaní Vášho tímu. Možno už na workshope zistíte, ktoré piliere vo Vašom tíme nie sú tie pevné a ktoré naopak áno. Pozrite sa na Váš tím z nadhľadu a určite si kroky, ktorými začnete tím budovať.
OBSAH:
- Dôvera v tíme. Ako to vlastne je?
- Strach z konfliktu. Čo nám konflikt prináša?
- Nedostatok záväzku. Prečo nevieme „nakúpiť“ členov tímu na našu myšlienku?
- Udržiavanie sa vo vzájomnej zodpovednosti. Prečo by som mal ja, keď iní to nerobia?
- Nezáujem o spoločné výsledky a preferovanie „ja“ prístupu
3) BUDOVANIE KULTÚRY RADIKÁLNEJ OTVORENOSTI
Spätná väzba je dar. Vieme, ako dôležité je vedieť povedať kolegovi, podriadenému ale i nadriadenému, keď sa nám niečo nepáči, keď je niečo inak, ako sme očakávali, prípadne potrebujeme upozorniť na niečo, čo treba zmeniť. A vieme, že pre mnohých je to náročné.
Čo znamená dať efektívne a správne spätnú väzbu? Ide o to, aby našu informáciu kolega prijal, akceptoval, bol pripravený zmeniť to, čo od neho chceme, alebo sa o tom aspoň rozprával.
Workshop je zameraný na budovanie kultúry otvorenej komunikácie v rámci tímu a naprieč jednotlivými oddeleniami vo firme.
OBSAH:
- Ako komunikujeme? Proces komunikácie a naše „domýšľania“
- „Radikálna otvorenosť“- v čom nám pomáha a ako budovať radikálne otvorené vzťahy
- Hlavné princípy dávania a prijímania spätnej väzby
- Pochvala ako efektívny nástroj spätnej väzby
4) WORKSHOPY s metódou LEGO® SERIOUS PLAY®
Metóda LEGO® SERIOUS PLAY® je odborníkmi vyvinutá metóda, ktorá pomáha firmám po celom svete už od roku 1999.Je postavená na základných presvedčeniach o efektívnom leadershipe a vedení organizácií.
Sú nimi:
- Lídri nemajú všetky odpovede
- Ich úspech je postavený na vypočutí si názorov všetkých v tíme
- Ľudia chcú prirodzene prispieť do procesu rozhodovania, chcú byť súčasťou väčšieho celku, do ktorého vložili aj niečo „vlastné“
LEGO® SERIOUS PLAY® všetky tieto presvedčenia podporuje tým, ako sú workshopy facilitované. Prečo to funguje?
Účastníci sú „fyzicky vtiahnutí“ do diania (každý chce počuť a vidieť model svojho kolegu). Na workshopoch dosahujeme 100/100 – 100% zaangažovanosť od 100% účastníkov.
WORKSHOPY SÚ VHODNÉ, ak s tímom chceme pracovať na vyriešení niektorej z nasledujúcich situácií:
- komunikácia v rámci manažérskeho tímu
- komunikácia manažérskeho tímu smerom ku konateľom
- komunikácia tímu smerom k podriadeným
- spoločné nastavenie cieľov a zaangažovanie sa pre ne
- nastavenie firemnej/obchodnej/marketingovej stratégie
- nastavenie firemných hodnôt a vízie
- nastavenie corporate social responsibility
- zlepšenie komunikácie a spolupráce v tíme, nastavenie pravidiel v tíme
- riešenie konfliktných situácií
5) KĽÚČOM JE ODOLNOSŤ
Nachádzame sa v dobe zmien, ktoré nás významne ovlyvňujú.
Naša schopnosť reagovať na zmenu, byť flexibilný a učiť sa novým zručnostiam je daná mierou odolnosti, ktorú máme.
Odolnosť je možné cielene zvyšovať pomocou každodenných krokov, ktoré implementujeme do rutiny, ktorá vás môže baviť.
Zameriame sa na 4 dimenze odolnosti, ktoré sú dôležité, nielen pre pracovný výkon:
- Mentálna pripravenosť
- Emočná stabilita
- Fyzická pružnosť
- Duševná pohoda
6) POZITÍVNA KOMUNIKÁCIA V TÍME
Umenie dať priestor kolegom s rešpektom a bez posudzovania je zručnosť, v ktorej je nutné sa stále zdokonalovať. Poznáte situácie, keď vládne napätá atmosféra počas porady, ktorá je sprevádzaná posudzovaním ostatných. Veľa zamietavých reakcií na nápad/návrh „Nie to nejde“ dokáže demotivovať i pozitívne naladených spolupracovníkov.
Čo tak vyskúšať metódu z oblasti aplikovanej improvizácie „Áno a…“, ktorá znamená, že prijmem nápad na riešenie problému a ďalej ho doplním.
To vyžaduje zameranie pozornosti na počúvanie a rešpekt k ostatným.
Shirzad Chamine (Positive Intelligence) hovorí, že na každom nápade môžeme nájsť aspoň 10% niečoho pozitívneho. I zdanlivá hlúposť v sebe môže obsahovať zrnko, na ktorom sa dá stavať.
A o tom je to ÁNO…
Nemusím súhlasiť so všetkým, ale učím sa hladať to funkčné, nepresadzujem iba svoje riešenie.
Čo sa naučíte:
- Pravidlá spolupráce v tíme podľa Pozitívnej psychológie
- 4 osobnostné typy – realizačný, vzťahový, ovlyvňujúcí a strategický
- Pomenovanie a pochopenie emócií a pocitov svojich i ostatných
- Ovládanie emócií, umenie počúvať a rozvoj empatie
- Improvizačné techniky v praxi
- Spätná väzba, ktorá podporuje pozitívnu zmenu
Získajte
nezáväznú cenovú ponuku
V pripade akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať.